Maty do ćwiczeń – niezbędnik treningowy w domu i na siłowni

Mata treningowa należy do akcesoriów sportowych, które przydadzą się zarówno w przypadku ćwiczeń w domu, jak i również na siłowni. Bez dwóch zdań stanowi ona podstawę większości ćwiczeń wykonywanych przez amatorów, a także osoby zajmujące się sportem w bardziej profesjonalny sposób. Są osoby, które nie wyobrażają sobie dobrego treningu bez tego produktu! Dlaczego maty do ćwiczeń stanowią niezbędny element podczas ćwiczeń? Na co zwrócić uwagę przy wyborze tego akcesorium treningowego? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej. Zapraszamy do lektury!

REKLAMA

Dlaczego warto stosować maty do ćwiczeń podczas treningów?

Akcesoria treningowe, jakimi są maty do ćwiczeń, stosuje się zarówno przy treningach spalających, jak i również tych z użyciem przyrządów sportowych, w tym hantli, gum oporowych czy sztang. Stanowią one nieodłączny element ćwiczeń, które wykonuje się na podłodze w pozycji leżącej – zapewniają one maksymalny komfort, a także wygodę. 

REKLAMA

Mata ma jednak za zadanie nie tylko wpłynąć na samopoczucie podczas wykonywanego treningu, ale i również zapewnić lepszą przyczepność do podłoża. Umieszczony na podłodze koc czy ręcznik nie zapewni aż takiej stabilności, co profesjonalne maty do ćwiczeń. Warto wziąć to pod uwagę w momencie, gdy pomyśli się, że jest to całkowicie zbędny przedmiot. Stanowi on podstawę skutecznego, a także i bezpiecznego treningu.

Jaką matę wybrać do treningów w domu i na siłowni?

Przeglądając oferty mat treningowych można napotkać na różnorodne akcesoria – z tego też powodu ich wybór może stanowić nie lada wyzwanie, zwłaszcza dla osób, które nie wiedzą, jakie cechy tego produktu wziąć pod uwagę.

Mata do treningów powinna przede wszystkim charakteryzować się dobrą przyczepnością do podłoża. Antypoślizgowe akcesorium do ćwiczeń zwiększy stabilność podczas treningu, zminimalizuje ryzyko poślizgnięcia się, a co za tym idzie, zwiększy bezpieczeństwo osoby trenującej.

Równie istotną rolę odgrywają grubość oraz rozmiar maty. Osobom, które wykonują większość ćwiczeń w pozycji leżącej, możemy zaproponować te o standardowej grubości. Do jogi lub pilatesu lepszym wyborem będą cienkie i długie maty, które posiadają zwiększoną przyczepność do podłoża – zagwarantują one wygodny, a także bezpieczny trening.

Z jakiego materiału matę wybrać?

Maty do ćwiczeń wykonane mogą być z różnych materiałów. Do najpopularniejszych można zaliczyć tworzywo sztuczne oraz kauczuk. Modele wykonane z tego drugiego materiału są zwykle cięższe, cechują się też mniejszą trwałością. Warto przy okazji sięgać po sprawdzone, przetestowane produkty, które są w pełni bezpieczne dla skóry.

REKLAMA